5e verslag Gennip - Vierlingsbeek - Reisverslag uit Haren, Nederland van Pieterpad Bea - WaarBenJij.nu 5e verslag Gennip - Vierlingsbeek - Reisverslag uit Haren, Nederland van Pieterpad Bea - WaarBenJij.nu

5e verslag Gennip - Vierlingsbeek

Door: Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Pieterpad

10 Januari 2014 | Nederland, Haren

10 -01-2014

Traject: Gennep-Vierlingsbeek
Afstand: 17 km
Verslaglegging: Jeanne
Deelnemers: Janny/Wiljan/Alexander/Henk/Lia/Berrie/Lambert/Jeanne

Om 8.15 zijn we vanuit Dongen vertrokken met 2 auto’s in de richting van Gennep. Het miezert een beetje, maar de temperatuur (12 graden) is ideaal om te lopen. Lambert en Jeanne halen Lia en Berrie op in Vlierlingsbeek, die daar al klaar stonden met de koffie. Wel ideaal zo,n camper. Samen gaan zij naar de vertrekplaats in Gennep. Daar aangekomen blijkt de andere groep niet op de plaats van bestemming te zijn. Afgesproken was in “ ’t Straatje”, maar zij hadden begrepen om de auto in de straat te parkeren waar we de vorige keer geëindigd waren. Een mobieltje is dan een handig hulpmiddel en al snel zijn we compleet om eerst gezamenlijk een kopje koffie te drinken.
Na een heerlijk kopje koffie met een likeurtje met slagroom kon de tocht beginnen.

Zigzaggend lopen we door Gennip en als we de laatste huizen van Gennep gepasseerd zijn, verandert het landschap snel in bos. Langs modderige paden vervolgen wij onze weg.
We lopen in een flink tempo en blijven dit keer goed bij elkaar. Na ongeveer anderhalf uur lopen komen we een bordje tegen, waarop staat dat we na een half uur zelfgemaakte appeltaart kunnen verorberen.
Prikkeldraad geeft aan dat we aan de rand van een natuurreservaat staan het Quin. Een prachtig landschap van heuveltjes en bos en heide, met grazend vee en mooie meertjes. Sommige van ons waren niet blij met het grazend vee en bleven op gepaste afstand. Een prachtige tocht, wat heeft Nederland toch mooie plekjes.
Na dit natuurreservaat komen we aan in het dorpje Afferden en zien we een Pieterpadvlag met het bordje koffie met verse appeltaart. Geen cafe, maar gewoon een huis met gastvrije mensen. We worden allerhartelijkst ontvangen en mogen zelfs in de kamer zitten, nadat we onze modderschoenen uitgetrokken hadden. Helaas was de appeltaart op en zou het een half uur duren voordat ze nieuwe had. Daarom besloten we om soep te nemen. Eigengemaakte tomaten-groentesoep werd opgedienddoor de vrouw en heer des huizes met een lekker stukje brood
Heel bijzonder om zo ontvangen te worden. De eigenaresse vertelde dat ze dit het hele jaar deed en dat ze bijna altijd open was. Bij mooi weer kan ze de gasten buiten ontvangen.
Na deze pauze gaat de tocht weer verder. We lopen door Afferden en gaan naar de veerboot, die ons naar de andere kant van de Maas brengt en in het Brabantse land.
Via zandweggetjes trekken we verder zuidwaarts. Links van ons zien we op een paar honderd meter afstand de Maas. Rechts van ons zien we het dorp Groeningen en schuin rechtsvoor de toren van Vierlingsbeek. Ons eindpunt van vandaag. Een mooie tocht.
In Vierlingsbeek drinken we nog een kopje koffie of iets anders en daarna gaan we met de camper naar het beginpunt. Wel fijn dat nu niemand hoefde te wachten.
In Gennep aangekomen vertrekken we naar hui s, waar we om 17.00 uur afsluiten bij de Chinees.
We kijken terug op een gezellige en mooie wandeldag, tevens de laatste van dit jaar.
Volgende wandeldag is 22 februari 2014.

Pieterpad

Pieterpad story In 2012 werd door de familie Schellekens het plan opgevat om het Pieterpad te gaan lopen ter nagedachtenis aan Bea Schellekens. Totale afstand 492km. Er was snel een groep lopers van 11 personen gevormd. De groep werd gevormd door: Henk, Heinze & Alexander, Sandra, Lia & Berry, Carla, Jannie & William en Jeanne & Lambert. Eind 2012 werd er in Deurne een oefentocht gelopen van ca. 15 km. E.e.a. tot ieders volle tevredenheid en zonder blaren!

Actief sinds 20 Okt. 2013