7e verslag Sleen - Coevorden - Hardenberg - Reisverslag uit Coevorden, Nederland van Pieterpad Bea - WaarBenJij.nu 7e verslag Sleen - Coevorden - Hardenberg - Reisverslag uit Coevorden, Nederland van Pieterpad Bea - WaarBenJij.nu

7e verslag Sleen - Coevorden - Hardenberg

Door: Carla van Riel

Blijf op de hoogte en volg Pieterpad

17 Augustus 2014 | Nederland, Coevorden

4 - 5 - 6 april 2014

Om 14.30 uur zijn we vertrokken uit Dongen op weg naar ’t Hooge Holt in Gramsbergen waar we rond 17.00 uur arriveerden. Lia, Sandra en Berry zaten al te wachten met de koffie. Toen Jeanne en Lambert ook waren gearriveerd hebben we genoten van de lekkere nasi die Sandra had klaar gemaakt. De saté en atjar waren ook prima. Om 21.00 uur arriveerden Theus en Henk. Rond 0.30 uur liepen Heinze en Alexander binnen en waren we compleet.
Na het ontbijt de volgende ochtend werden de rugzakken gevuld voor de lunch. We vertrokken richting Sleen waar we rond 09.30 uur zijn begonnen aan de wandeling naar Coevorden. Na ongeveer een dik uur wandelen bij een camping aangekomen hebben we genoten van de koffie en de warme appeltaart waarna we onze weg weer vervolgden. Nadat we even langs de holsloot hebben gelopen zijn we via Den Hool richting Dalerveen gelopen en van daaruit richting Coevorden waar we rond 15.30 uur arriveerden.
In Coevorden zijn nog even wat boodschappen gedaan voor de avondmaaltijd waarna we naar Gramsbergen zijn terug gereden. In Gramsbergen hebben we heerlijk nog wat zitten borrelen en hebben we buiten gegeten. Voor de avond stond het spelletje Hints of een variant daarop op het programma. De dames hadden bijna gewonnen van de heren. Dat de dames net niet gewonnen hadden kwam omdat Carla het woordje heemkundekring had uitgebeeld in plaats van hersenspoeling.
Na een goede nachtrust en met de rugzakken weer gevuld zijn we vertrokken naar Coevorden om te wandelen naar Hardenberg. We hebben een stukje langs het Vechtdal gelopen waar we langs de Drentse Poort kwamen. Dit is een kunstobject uit 2005. Na ongeveer 8 km gelopen te hebben gelopen kwamen we bij De Haandrik. Dit is een kruispunt tussen de Vecht en het kanaal Almelo . Aangekomen in Gramsbergen hebben we genoten van een lekker kopje soep en zijn we aan de laatste etappe begonnen richting Hardenberg. Het laatste stukje hadden we nog even last van de regen.
Rond 14.00 uur zijn we in Hardenberg gearriveerd waar de koffie erg goed smaakte (we waren daarna wel uitgerust). En toen terug naar Gramsbergen waar Lia zat te wachten met de koffie. Nadat de huisjes opgeruimd waren zijn we weer terug gereden naar huis.
We hebben dit weekend 40 km gelopen, wat mij wel wat zere voetjes heeft opgeleverd maar ook een voldaan gevoel.
Tot 23 mei.
Carla.

Pieterpad

Pieterpad story In 2012 werd door de familie Schellekens het plan opgevat om het Pieterpad te gaan lopen ter nagedachtenis aan Bea Schellekens. Totale afstand 492km. Er was snel een groep lopers van 11 personen gevormd. De groep werd gevormd door: Henk, Heinze & Alexander, Sandra, Lia & Berry, Carla, Jannie & William en Jeanne & Lambert. Eind 2012 werd er in Deurne een oefentocht gelopen van ca. 15 km. E.e.a. tot ieders volle tevredenheid en zonder blaren!

Actief sinds 20 Okt. 2013