9e verslag Vierlingsbeek - Swolgen - Reisverslag uit Ommen, Nederland van Pieterpad Bea - WaarBenJij.nu 9e verslag Vierlingsbeek - Swolgen - Reisverslag uit Ommen, Nederland van Pieterpad Bea - WaarBenJij.nu

9e verslag Vierlingsbeek - Swolgen

Door: Sandra Vonk

Blijf op de hoogte en volg Pieterpad

18 Januari 2015 | Nederland, Ommen

16 november 2014

Van Vierlingsbeek naar Swolgen 21 km

Deelnemers: Jeanne/Lambert - Theus/Henk - Carla - Sandra - Janny/Wiljan - Alexander/Karin - Berrie/Lia

Op zondag 16 november 2024 zijn we na eerst een lekker bakje leut vertrokken vanuit Vierlingsbeek. Het weer begon met regenen en eindigde met regen. Maar dit alles mocht de pret niet drukken.
We wandelen richting Smakt. Maar na een paar kilometers waren er al een paar mensen die weer een sanitaire stop moesten maken (waaronder natuurlijk ikke). Wat was dat een opluchting!! We lopen door de Boschhuizer Bergen het stuifzandgebied (hadden wij natuurlijk die dag geen last van). Slingerende paden tussen de jeneverbessen en het stuifzand. Na weer een prachtige foto op de brug van een beek gaan we verder door het Landgoed Geysteren. Prachtig door de bospaden tussen de hoge bomen. Alleen goed opletten omdat het heel nat en glibberig was. In Wanssum aangekomen hebben we in een kroeg heerlijke “oma’s appeltaart gegeten en koffie of warme chocomel met slagroom. Oma van de kroeg “bedankt”. Van Wanssum door Meerlo naar onze eindbestemming Swolgen. Met Jeanne, Berry en Wiljan zijn wij terug naar Vierlingsbeek gereden. Alleen zonder “Miep” (hè Lambert) ben je natuurlijk nergens en hadden we dan ook moeite de weg te vinden. Maar gelukkig, auto’s gevonden, afscheid genomen, ikke naar huis en Jeanne, Berry en Wiljan de rest in Swolgen op gaan halen. Toen de Dongense club naar huis reed lag de Deurnese wandelaar natuurlijk allang heerlijk in bad met een warm drankje.
Ondanks het slechte weer, fijn gelopen en Bea jouw wandelschoenen doen het zeer goed. Geen blaren of pijnlijke voeten. Dat gaan we zeker halen tot in Maastricht.
Tot het volgende wandelweekend van 21 tot en met 23 november 2014.
Sandra

Pieterpad

Pieterpad story In 2012 werd door de familie Schellekens het plan opgevat om het Pieterpad te gaan lopen ter nagedachtenis aan Bea Schellekens. Totale afstand 492km. Er was snel een groep lopers van 11 personen gevormd. De groep werd gevormd door: Henk, Heinze & Alexander, Sandra, Lia & Berry, Carla, Jannie & William en Jeanne & Lambert. Eind 2012 werd er in Deurne een oefentocht gelopen van ca. 15 km. E.e.a. tot ieders volle tevredenheid en zonder blaren!

Actief sinds 20 Okt. 2013